דרומי (פופובסקי), אשר

 סא"ל אשר דרומי פופובסקי ז"ל

 בן לעטרה ופישל
נולד בשדלץ, פולין

כ"ח שבט תרפ"ז 15.2.1927

נפל בקרב

ב' בכסלו תשי"ז , 6/11/1956
שרת בחיל רגלים

נקבר בית העלמין הצבאי קרית שאול

קורות חיים:

בנם של פישל (מעסקני הציונות בפולין ובישראל) ועטרה (בת חיים זילברברג).

נולד ביום כ"ח בשבט תרפ"ז (15.2.1927) בעיר שדלץ שבפולין. משפחתו והוא בתוכה עלתה לארץ בשנת 1933. סיים את לימודיו בבית-הספר "תל-נורדאו" ובבית הספר התיכון למסחר "גאולה" בתל-אביב.

השתייך ל"הנוער העובד". עם כל מסירותו ללימודים לא הסתגר בד' אמותיו ובגיל 14 הצטרף לגדנ"ע ובהמשך עבר לחי"ש של ה"הגנה", בה עבר אימונים מרוכזים, השתתף במחנות וסיים קורסים שונים עד שהגיע לדרגת מפקד.

הממונים עליו הבחינו במרצו, באחריותו, באומץ-לבו ובכושרו הארגוני. החל לעבוד ב"סולל בונה" אך עד-מהרה נכנס לשורות חי"ש, בהן התאמן בסוגי-נשק שונים ומתוך לימוד תנאי-השדה הכיר כל הר וגיא בארץ. בימי המאבק השתתף בעליה ב', ב"ליל וינגייט" ובהתקפה על שרונה. בפרוץ מלחמת-הקוממיות השתתף בכמה קרבות חשובים כגון, בהגנה על שכונת-התקווה וכפר-סלמה שבתל-אביב, ההגנה על נגבה, כיבוש בית-עפה, פריצת הדרך לנגב וכיבוש משטרת בית-גוברין.

אחרי מלחמת-הקוממיות היה קצין-מטה בהקמת משמר-הגבול, מדריך בקורס מג"דים, מפקד בית-ספר פיקודי בפיקוד המרכז ובינואר 1955 הוענקה לו דרגת סגן-אלוף והוא התמנה לקצין הקישור למטכ"ל במלחמת סיני.

ביום ב' בכסלו תשי"ז (6.11.1956) נפל בשעת מילוי תפקידו יחד עם מפקד פיקוד הדרום אלוף אסף שמחוני והטייס בנימין גורדון. השלושה נהרגו בהתרסקות מטוס קל בו טסו בשובם ממסדר ניצחון למבצע קדש שנערך בשארם א-שייח בנוכחות הרמטכ"ל דיין.

הובא למנוחת-עולמים בבית-הקברות הצבאי בקריית-שאול. הניח אשה ובן (כיום ד"ר אלון הרמלין). זכרו הועלה בספר "מתוכנו יצאו" על תלמידי בית-הספר היסודי "תל-נורדאו" בתל-אביב, שהוציאו ההורים יחד עם הנהלת בית-הספר.