בית הספר גיבורי ישראל

בית הספר גיבורי ישראל

 

בפתיחתו של טקס יום השואה של שנת 1995 עלתה לבמה המנהלת דאז של בית-ספר "גיבורי ישראל", חני ברודרסון, וסיפרה על משפחתה שנספתה בשדלץ. עם סיום הטקס המרגש התברר, כי בבית-ספר עובדות שתי מורות, שגם הן בנות הדור השני של קהילת שדלץ. מאוחר יותר גילינו שם מורה נוספת, בת לניצולי הקהילה.

היה ברור, שצירוף מקרים שכזה הוא רב משמעות ויש להוביל אותו לעשייה. מאותו היום החל להתגלגל הרעיון של אימוץ הקהילה.

חני ברודרסון, מנהלת בית-הספר, ושרה שראל, שהייתה סגנית בעבר, הצטרפו לוועד הקהילה, ויחד עם חבריו נרתמו לפעילות שמאותו יום, ממשיכה ומתרחבת.

בית-הספר הקהילתי "גיבורי ישראל" הנו בית-ספר יסודי, ובו כיתות א' עד ו'. הוא לקח על עצמו מחויבות חברתית, לשמר את זכר גיבורי השואה ולהעביר לילדים את המסר העמוק, שכעם הבונה את הווייתו ואת עתידו חובה עלינו לזכור את העבר.

בית-הספר רואה סמליות רבה בקשר הזה שבין הילדים הצעירים לבין בני הקהילה, ביניהם ניצולים שחוו את האירועים הקשים בשדלץ, ובני משפחותיהם, שחוויות אלה הפכו לחלק מעולמם הפנימי.

במטרה לקרב את ילדי בית-הספר לנושא השואה נערכים מפגשים אישיים, והילדים נחשפים באורח בלתי-אמצעי לאירועים ולסיפורים האישיים.

מר הרצל קוה נהג להגיע לבית-הספר פעמיים בשנה, להיפגש עם התלמידים ולספר להם את סיפור הצלתו המופלא ואת סיפור חייו בתקופת מלחמת העולם השנייה. הילדים מקיימים כל שנה טקס "יזכור" לציון היום, שבו חיסלו הגרמנים את הגטו בשדלץ. גם טקס יום השואה הנו אירוע מרכזי בבית הספר, ומשתתפים בו גם בני קהילת יוצאי שדלץ לדורותיהם.

בתחום בית-ספר מוצב לוח זיכרון. הלוח עוצב ותוכנן ביוזמת חבר הועד – ישראל זילברשטיין בשיתוף צוות מבית-הספר. בלוח תמצית תולדותיו של היישוב היהודי בשדלץ, תמונות של אישים ושל אתרים יהודיים בעיר, ופרטים על פעילותו של ארגון יוצאי שדלץ בישראל.

בית-הספר ממשיך – וימשיך – לקיים את הקשר האמיץ עם הקהילה, ויחשוף אליו מדי שנה תלמידים והורים נוספים, שטרם הכירו את הקשר הזה ואת ההיסטוריה המפוארת של העיר.

 

 

השארת תגובה